Matematični dan 2025 - rezultati natečaja
Raznoliki materiali iz vsakdanjega življenja v domiselnih matematičnih preobrazbah
Mednarodni dan matematike, ki ga vsako leto praznujemo 14. marca, smo v letos pri DMFA obeležili z natečajem “Matematika, ki se je lahko dotakneš”. Učence in dijake smo povabili, da s svojo ustvarjalnostjo in umetniškim navdihom iz vsakdanjih materialov - iz gospodinjstva, učilnice, narave ali celo z domiselno postavitvijo ljudi – oblikujejo skulpture, ki bodo prenesle matematiko iz glav in knjig v resnični, oprijemljivi svet. Prejeli smo 25 prispevkov razredov oz. manjših skupin učencev iz 13 različnih šol. Sodelujoči učenci so skupaj z mentorji uspeli združiti svojo domišljijo z matematično vsebino in ustvariti izvirne izdelke, ki prikazujejo geometrijske like, vzorce, matematične izraze in še mnogo več. Učenci so pri tem razvijali svoje matematično razmišljanje, spoznavali povezave matematike z ostalimi področji - od umetnosti do kulinarike - ter dokazali, da je matematika resnično vsepovsod okoli nas.
Komisija je imela zelo težko nalogo, saj so bili izdelki raznoliki in kakovostni. V vsaki od štirih kategorij (1., 2. in 3. triada OŠ ter SŠ) je komisija na koncu izbrala izstopajoč izdelek, ki dobro odraža duh gesla “Matematika, ki se je lahko dotakneš” ter je tudi likovno, matematično ali kako drugače zanimiv. Njihovi mentorji bodo na svojo šolo prejeli simbolično nagrado: Vesele kocke (1. triada), strip (2. in 3. triada) oz. knjigo Matematični sprehodi v naravo (SŠ). Galerija vseh izdelkov
Iskrene čestitke vsem mladim ustvarjalcem in njihovim mentorjem za inovativne ideje in navdušujoče projekte!
Nagrajeni izdelki:

Nagrajen prispevek v kategoriji 3. triada (Waldorfska šola Ljubljana): Platonska telesa. Učenci so poslikali trde liste. Nato so na njih načrtali pravilne petkotnike in jih izrezali. Vsako stranico petkotnika so razpolovili in jo povezali s sosednjim razpoloviščem stranice. Po teh povezavah so prepognili petkotnike. Zavihke so pazljivo zlepili skupaj in nastal je svečnik v obliki dekodaedra. Na stranskih ploskvah pa so zažarele petkrake zvezde.

Nagrajen prispevek v kategoriji srednja šola (ŠC Celje, Gimnazija Lava): Morski rez. Avtorica izdelka je na daljši izmenjavi v Španiji. V njej tujem, a lepem morskem okolju je našla navdih za ponazoritev zlatega reza. Med sprehodi po plažah je nabirala školjke in jih oblikovala v izdelek, ki ga je poimenovala Morski rez. Skulptura s školjkami predstavlja v naravi pogosto najden zlati rez. Zlati rez je razmerje, ki ga lahko ponazorimo z razdelitvijo daljice na dva neenaka dela tako, da je razmerje celotne dolžine daljice proti večjemu enako razmerju večjega proti manjšemu. To razmerje je približno 1,618033988749894. Avtorica je pripisala še: “Moj izdelek ni popoln (tako kot tudi narava ni), je pa mešanica mojih strasti - matematike, ustvarjalnosti in narave.”
Člani komisije Andreja Drobnič Vidic, Karla Ferjančič in Jasna Prezelj.